Hoe kwam ’t zo?
‘Op het moment dat ik ben gaan investeren in vastgoed, zo’n vijftien jaar geleden, kwam ik voor ’t eerst met Installatietechniek Van Eersel in aanraking. Ik zocht een installateur die mee kan denken en mee kan groeien. Liefst een installateur in de buurt, ik houd het graag lokaal. En wat ik belangrijk vind is dat ik, waar nodig, direct met de directeur-eigenaar kan schakelen. Dan moet er natuurlijk ook een persoonlijke klik zijn.
En, die klik is er?
‘Jazeker. We snappen elkaar. Bij Van Eersel weten ze hoe ik zakelijk in elkaar zit. Waar ik veel waarde aan hecht en waar minder. Ik hoef niet uitgebreid alles uit te leggen en krijg toch het juiste advies. Je kent elkaar, snapt elkaar en dat maakt de samenwerking makkelijk. Dat vind ik toegevoegde waarde. Net zoals de afstemming van de mensen van Van Eersel met mijn andere toeleveranciers, zoals elektriciens en dakdekkers. Zij kennen Van Eersel goed en stemmen alles rechtstreeks met elkaar af. Dat werkt zo makkelijk.’
Je noemde eerder al verwarming, koeling, loodgieterswerk… nog meer?
Ja, ook nog badkamers, zowel voor de woningen als bedrijfspanden die ik heb. Ik maak zo’n beetje van al hun diensten gebruik, het complete pakket. Er moet altijd wel iets gerepareerd, vervangen of onderhouden worden, dus er zijn altijd mensen van Van Eersel bij ons aan het werk.
En? Hoe bevalt dat?
‘Heel goed. Het zijn vakmensen. Ze zijn klantvriendelijk, toegankelijk. Ze maken de dingen niet moeilijker dan nodig. De monteurs zijn netjes en niet te formeel. Gewoon, zoals het hoort. Wat ook fijn is, is dat nogal wat medewerkers al lang bij Van Eersel werken. Je hoeft dan niet telkens opnieuw alles uit te leggen. Je kent veel van de medewerkers, wat de band met Van Eersel verstevigt. Korte lijnen, makkelijk schakelen, dat is typisch Van Eersel.’
Dat zijn positieve woorden… ook nog verbeterpunten?
‘Even denken, hoor. Geen echt wezenlijke dingen, maar als ik dan iets moet noemen, dan is het dat ik door de drukte Pieter soms wat lastiger kan bereiken. Maar dat kan ik ook gewoon tegen hem zeggen. En we bellen elkaar ook voor andere dingen.’
Andere dingen, zoals…
‘Nou, als ondernemers probeer je elkaar te helpen. Je probeert elkaar zakelijk van adviezen te voorzien en je schakelt wanneer je interessante kansen voor elkaar ziet. We komen niet dagelijks bij elkaar over de vloer, maar zijn zakelijk goed bevriend. Je helpt elkaar en dat gaat verder dan alleen je vak.’
Je klinkt als een tevreden klant
‘Klopt. Dat ben ik ook. Ik word regelmatig benaderd door andere partijen die vragen of ze niet het installatiewerk voor me mogen doen. Maar ik ga de gesprekken niet eens aan. Zolang ik op deze manier met Van Eersel kan blijven werken, geloof ik het wel.’