De eerste 180 dagen van …

… Maarten van Houdt. Per 1 mei gestart in de fonkelnieuwe functie van operationeel directeur. De eerste 180 dagen zitten erop. Wat heeft hij gedaan, wat viel op en bevalt ’t hem zo terug op het ‘oude’ nest?

We zijn superbenieuwd Maarten. Vertel, wat heb je zoal gedaan?

‘Veel. De eerste maanden ben ik vooral bezig geweest met cultuur snuiven, de organisatie leren kennen. Ik heb kennis gemaakt met al mijn collega’s, zowel op de bouw als bij ons op kantoor. Ook heb ik al veel klanten ontmoet en gesproken. Dat leverde mooie gesprekken en veel positieve reacties op. Inmiddels heb ik een goed beeld gekregen van de kennis en kunde binnen Van Eersel.’

En? Hoe zit ’t met die kennis en kunde?

‘Wat me opvalt is dat Van Eersel technisch en organisatorisch verder is dan ik had verwacht. Dat heeft ongetwijfeld ook te maken met de positieve drive en spirit die ik hier proef. Van Eersel is klaar om een volgende stap te zetten. Daar is een groeiplan voor nodig, waar ik samen met enkele collega’s mee bezig ben. Hoe ziet onze stip op de horizon eruit en wat hebben we nodig om daar te komen.’

Dat klinkt mooi, al concrete stappen kunnen maken?

‘Zeker. We hebben in kaart gebracht welke certificeringen we nodig hebben om naar een volgend level te komen en zijn nu volop bezig met onze VCA-certificering. Een ander speerpunt is verdere automatisering. Daar maken we inmiddels mooie stappen in. Denk aan geautomatiseerde onderhoudsrapportage, internetplannen en unieke assetgegevens.’

Nog meer?

‘We zijn gestart met onderhoudsaccountancy. Ook één van de redenen waarom ik hier ben: het technisch onderhoud professionaliseren, met name aan de utiliteitskant. Wat dat betekent? Dat je ervoor zorgt dat je klanten goed inzicht geeft in de staat van hun installaties en adviseert over meerjarenonderhoud en energieverbruik. Want met goed en juist onderhoud voorkom je onvoorziene investeringen. En bij goede afstemming op gebruik en noodzaak kan het je een mooie besparing opleveren.’

Veel veranderd bij Van Eersel?

‘Ja. Gelukkig maar. Het is toch zo’n 20 jaar geleden dat ik hier als stagiair rondliep. Inmiddels is er meer geautomatiseerd en heeft Van Eersel goed inzicht in hun klanten en hun installaties. De klantenportefeuille ziet er ook anders uit: mooie klanten met veel variatie, van klein naar groot. En dan het team….’

Wat is er met het team?

‘Dat is jong. En nee, niet omdat ikzelf ouder ben nu. Het is een team met jonge, enthousiaste mensen die graag willen leren. Wat goed uitkomt, want er wordt hier veel aan opleidingen gedaan. En, ook heel belangrijk, er is veel aandacht voor leuke dingen buiten het werk om: een vrijdagmiddagborrel, samen eten, binnenkort gaan we (virtueel) racen. Elke maand is er wel een activiteit. Dat draagt zeker bij aan de goede sfeer hier.’

Nog geen spijt van je overstap dus?

‘Integendeel! Ik ben blij dat ik deel mag uitmaken van dit professionele bedrijf met jonge enthousiaste mensen die net zo ambitieus zijn als ikzelf. Ze zijn hier voorlopig nog niet van me af 😉  .’

Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×